Werk, uitgaansleven en andere gebeurtenissen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Rijn - WaarBenJij.nu Werk, uitgaansleven en andere gebeurtenissen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Rijn - WaarBenJij.nu

Werk, uitgaansleven en andere gebeurtenissen..

Blijf op de hoogte en volg Tess

03 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hai allemaal!
Alweer een tijdje geleden dat ik een mooie blog in elkaar heb geknutseld, maar aangezien ik de laatste weken niet meer op trip ben geweest en relatief weinig mee maak hier wilde ik eerst wat gebeurtenissen opsparen om er voor jullie toch weer een mooi verslag van te maken.
Ik zal eerst even wat vertellen over mijn nieuwe werkplek, hier werd namelijk om gevraagd door menig mens!
Ik ben nu werkzaam bij kindertehuis Lobi Pikien, dit betekent: Liefde voor kinderen, hele toepasselijke naam, want hoe de begeleidster van dit kindertehuis ( Ingrid ) met 'haar' kinderen omgaat is prachtig om te zien.
Er zitten 9 kinderen in dit tehuis en de leeftijd varieert van 2,5 tot 14. Het is een gemengde groep, met jongens en meisjes.
Ik werk van maandag tot donderdag, en ik begin om 15.00 en eindig om 17.30 uur. Dit lijkt weinig maar we hebben genoeg te doen. Ik werk samen Karolien, dit is een van mijn huisgenoten, en beginnen om kwart over drie met de huiswerkbegeleiding. We hebben de groep gesplitst in 2en, zij heeft de jongere kinderen en ik de ouderen. Je kijkt in hun huiswerkboekjes (dat is gewoon een agenda :p ) wat voor huiswerk ze hebben en vraagt het nog een keer aan ze, want ze schrijven vaak de helft niet op.
Als de huiswerkbegeleiding klaar is krijgen ze even wat te drinken en te eten, en dan mogen ze opruimen en gaan we naar buiten. Wat de meeste kinderen heel leuk vinden is voetballen, en er zitten ook een paar jongens bij die het ook echt super goed kunnen. Dus dan doen Karolien en ik vrolijk mee.
Of je gaat met de meiden naar de speeltuin tegenover het kindertehuis, dat vinden ze ook prachtig.
En dan is het al snel weer tijd om naar huis te gaan.

Afgelopen donderdag ben ik voor de eerste keer mee uit geweest. Je hebt hier vaste avonden voor de discotheken. Op donderdag is het Havana avond, wat wel ellendig is, is dat het pas om half 2 snachts begint. Maar goed, we hebben savonds lekker gegeten met z'n vieren en daarna lekker thuis een muziekje aangezet en lekker gek gedaan met zijn vieren, en een beetje klaarmaken voor het uitgaan.
Toen we aankwamen zag het er heel anders uit dan ik gedacht had. Je moet eerst 4 trappen op, en dan kom je binnen..
Bij de ingang staan troepen met Surinaamse mannen en die inspecteren je van top tot teen, en ik weet zeker dat er zo'n 3 keer in mijn kont is geknepen, en dan kijk je om je heen, weet je nog niet wie het gedaan heeft, want voor mij lijken alle Surinamers op elkaar.
Ze draaien wel lekkere muziek daar, maar het stond vol en het is daar al bloedheet, dus we hebben de resterende avond op het balkon gedanst.
Al met al, ja het was heel gezellig met de meiden, maar het uitgaansleven hier trekt me niet, maar het was leuk om een keer gezien te hebben.

Zaterdag zijn we naar een Thai-boks wedstrijd geweest, wow! Het was zoooooooooo gigantisch tof! We hadden allemaal een beetje last van een dipje omdat het al het hele weekend bagger weer was, en toen kwamen we daar en we hadden gelijk weer een glimlach op ons gezicht.
Het was gaaf joh, de hele zaal zat vol en Surinamers zijn al van de heerlijk enthousiaste mensen, ik wist niet wat ik meemaakte, de hele zaal ging los!
Daarna zijn we naar huis gegaan, want er kwamen 4 Belgische meiden aan, die een week hier zullen verblijven voor ze het binnenland in gaan. Vreemd om 'smiddags een huisgenootje vaarwel te zeggen, en er 'savonds 4 te ontvangen, het is wel heel druk in huis nu, echt even wennen.

En natuurlijk het meest fantastische nieuws. Mijn allerliefste vriend komt hier over drie weken naartoe. We gaan samen verblijven in Villa Noord, ik ben vorige week daar wezen kijken samen met Sanne, en het is echt een prachtig huis met zwembad, airconditioning, warm water en een bad! Echt super!

Ik ben al over de helft heen, en ik ben echt aan het genieten hier, maar ik kijk er ook wel heel erg naar uit om jullie allemaal weer in de armen te sluiten. Maaaaaaaar ik vermaak me hier nog prima!

Tot snel!
Dikke brasa!

  • 03 Februari 2014 - 18:14

    Veronie:

    Hee meid, je hebt je best weer gedaan! Een mooie blog. Gelukkig om te lezen dat je het nu wel naar je zin hebt! xxx

  • 03 Februari 2014 - 23:20

    Mama:

    Lieve schat! Heerlijk weer wat van al je belevenissen te lezen wat n leuke tijd en wat n fijne vooruitzichten! Hier kwakkelt de winter gewoon door! Dus blijf genieten daar. Veel plezier! Hoe is t met t zingen? Pootjes van Charlie, Coco en Beeb! Kuz Mam

  • 04 Februari 2014 - 15:38

    Tess:

    Ps. Ik moet vrijdag mee naar de karaoke avond.. HELP!

  • 10 Februari 2014 - 15:22

    Papa En Mirjam:

    Ha lieve Tess,

    Superleuk, dat Michel komt en wat schrijf je leuke verslagen Maak er wat moois van komende tijd met je vriend en geniet ervan met zijn beidjes.

    Liefs en dikke knuffel xxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Februari 2014 - 19:53

    Dominique:

    Hi Lieve Tess, lees pas net het verslag, je raakt al aardig ' ingeburgerd'. Toen keek je nog uit naar het moment dat Michel zou komen en nu is het zo ver. Geniet van het moment van weer zien en een prachtige week samen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 7098

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 15 Maart 2014

Tess To The Tropics

Landen bezocht: