Dag 1 16 december 2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Rijn - WaarBenJij.nu Dag 1 16 december 2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Rijn - WaarBenJij.nu

Dag 1 16 december 2013

Blijf op de hoogte en volg Tess

17 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Vandaag was het zover, iets waar ik al maanden naar toe aan het leven was. Het was spannend, verdrietig en leuk tegelijkertijd.
De wekker ging vanochtend om 05:45 uur, even lekker gedoucht en de laatste spullen bij elkaar gezocht, en toen zijn mama, Michel en ik op de bus gestapt naar het station, daar troffen we Thom en gelukkig was Caro er ook bij! :)
Op Schiphol nog enige moeite met het vinden van de goede incheckbalie, want vloog ik nou Bussinessclass of Economyclass, haha.
Na een ellen lange rij om mijn bagage af te geven liep ik terug naar mn geliefde mensen en zag tot grote verbazing dat mn lieve tante en nichtje uit Amsterdam me ook nog eens kwamen uitzwaaien!
Even lekker ontbeten met z'n allen, en toen was het toch echt zover.
Iedereen een hele dikke kus en knuffel gegeven, met een persoon in het speciaal.
Ja, en dan loop je naar je gate toe, nog even achterom kijken, nog even zwaaien, een kushandje toewerpen, stiekem tranen wegslikken.
Eenmaal bij mijn gate aangekomen (E24), was het ONTZETTEND druk, en heb ik daar minstens 3 kwartier voor uit moeten schuifelen met en schuinhangende schouder die het bijna begaf onder het gewicht van mijn handbagage.
Wonder boven wonder mocht ik gewoon doorlopen, er geen niks geen piepje af!
Toen bleek het dat we vertraging hadden van een half uur, en ik zat daar maar op de grond, had ik ineens het briljante idee om mijn prachtige cadeau open te maken. En god, wat is het mooi geworden, wat een ontzettend lieve verhalen, wensen en foto's staan er in!
Tranen en lachen schoten te kort, dus toen heb ik hem maar gauw weggelegd en mocht ik van mezelf pas in het vliegtuig verder lezen.
Eenmaal in het vliegtuig (uiteindelijk) aangekomen, bleek ik naast een of andere Fillipijn te zitten, die in het Engels tegen me aan ging lullen, nou heb ik al een hekel aan van die mensen die naast je gaan zitten praten terwijl jij graag even helemaal alleen wilt zijn met je gedachten, maar als het dan ook nog in het gebrekkig Engels gaat dan is het dus al helemaal verpest. Dus zodra het vliegtuig in de lucht hing en ik lekker een filmpje aan kon zetten, heb ik dit ook Direct gedaan!
De vlucht zelf ging veel sneller dan verwacht, 2 keer een 'warme' maaltijd gehad, en beetje films kijken, muziek luisteren en ook nog even heerlijk geslapen.

En toen hingen we opeens boven Paramaribo, 'Beste mensen, we gaan landen'. Jippie! :) Eindelijk weer de benen strekken (een meisje vóór me, had het namelijk gepresteerd om mij helemaal klem te zetten terwijl ik sliep, wat een feest), en eindelijk weer een sigaret. Het duurde nog machtig lang voordat ik eindelijk dat vliegtuig uit was, want ja, in Suriname hebben ze de mentaliteit, doe lekker rustig aan, ik ga voor de uitgang staan kletsen.. Even aan wennen!
En HOERA! Ik stapte dat vliegtuig uit, een en al warme gloed over me heen, heerlijk! :)
Toen nog die ellendige koffer ophalen, stonden we daar met 1000 man voor die douane, duurde 10000 jaar voordat ik aan de beurt was, maar goed, dan komen we weer terug op die Surinaamse mentaliteit, mijn koffer was wel snel gevonden.
En nu weet ik ook weer waarom ik voor dit land heb gekozen, IEDEREEN praat Nederlands, dus kon mooi de weg vragen haha :)
Toen moest ik een uur wachten voordat het busje, die me naar het guesthouse zou brengen, een keer wegreed. En die deed er ook nog eens 2 uur over eer ik er was!
Maar ik werd wel heel gastvrij ontvangen, prachtig guesthouse, hele mooie kamer met een 2 persoonsbed, (Michel, wanneer kom je langs? ;) )
(foto's volgen nog).
Maar wel gelijk de klamboe opgehangen, want er zitten hier machtig vervelende kleine kutmugjes. '

Morgen moet ik om 9.00 uur klaar staan, ik heb geen idee wat we gaan doen, maar het zal vast iets met een rondleiding te maken hebben.
Dus nu ga ik een poging doen tot slapen, voor zover dat lukt. Je hoort overal zwerfhonden blaffen, wij hebben 2 waakhonden voor het huis liggen, en overal hoor je krekels en vogels en het is ook nog eens ontzettend warm hier in huis!

Wish me luck!

Veel liefs xx

  • 17 December 2013 - 16:51

    Hans Oud:

    Good luck...!

  • 17 December 2013 - 17:03

    Mel:

    Goed zo, lekker loslaten die ongezonde Hollandse 'snel snel snel'-mentaliteit! Hoe is het eten?? Pas goed op jezelf, liefs x

  • 17 December 2013 - 17:59

    Cynthia:

    Wat een avontuur! Ben benieuwd naar je volgende blog en je foto's. Geniet ervan meid! X

  • 17 December 2013 - 18:18

    Leo:

    Leuk!!!! Geniet er van !

  • 17 December 2013 - 18:44

    Just Jongkees:

    Tof dat je in Suriname bent! Hoelang en waarvoor?
    Veel plezier in ieder geval!

  • 17 December 2013 - 19:20

    Mama:

    Hey Lieve Tess!

    Leuk je eerste indrukken van deze toch wel bijzondere periode in je leven. Stel je positief op en wees bereid om te leren van alles wat anders is dan dat je gewend bent/was!
    Je kamer aan kant , Charlie en Babie in de vensterbank op je Schaapje: ik leg ze uit dat je aan de andere kant van deze wereld bent en dan knipperen ze met de oogjes dus ik denk dat ze het begrijpen, dan begrijpen ze meer dan ik: het is vreemd stil in huis........

    Maar vanmiddag een kerstboom gekocht! en kaarsjes dat maakt je vertrek iets lichter, lieve Schat geniet van alles! dikke kuz Map

  • 17 December 2013 - 20:03

    Ilse:

    Hé Tess,
    leuk om te lezen! Heel veel succes en plezier daar in Suriname: geniet ervan!

    Liefs, Ilse

  • 17 December 2013 - 20:31

    Nicky:

    Heel veel plezier! Genieten!

  • 17 December 2013 - 23:08

    Caro:

    Hahaha ik hoor je dingen zeggen! Heerlijk verhaal schat! Genietenddd xxx

  • 18 December 2013 - 02:07

    Jehudi Van Dijk:

    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen. De reis was dus al een avontuur! Ga lekker even settelen en dan weer verder op avontuur. We missen je al wel hoor! Liefs van Jehudi

  • 18 December 2013 - 09:10

    Jaco:

    Hee Tess,

    Leuk om je te volgen zo.
    Heel veel plezier, maar dat komt vast goed!

  • 19 December 2013 - 19:32

    Jacqueline:

    Hey Tess,

    Een mooi begin! Beleef en laat je inspireren. Kus Jacqueline

  • 19 December 2013 - 21:26

    Anne-Mieke:

    Hey Tess,
    Wat schrijf je dat allemaal leuk: ik zie je zo voor me daar!
    En wat ga je een mooie tijd tegemoet. Later kan je op elk moment en overal deze tijd herinneren! Ik hoop nog vele mooie verhalen van jou te lezen.
    Geniet, geniet, geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 7114

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 15 Maart 2014

Tess To The Tropics

Landen bezocht: